A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Великобілозерська громада
Запорізька область, Василівський район

Методичні рекомендації щодо організації навчання в закладах освіти з використанням технологій дистанційного навчання

Дата: 24.03.2020 13:54
Кількість переглядів: 1149

У зв’язку із призупиненням навчання в закладах освіти   рекомендуємо для організації освітнього процесу  в умовах карантину використовувати можливості технологій дистанційного навчання.

Для організації взаємодії вчителів, батьків та учнів особлива відповідальність покладається на адміністрацію закладів освіти, яка повинна розробити стратегію діяльності закладу під час карантину.

Дистанційне навчання здійснюється відповідно до Положення про дистанційне навчання, затвердженого наказом МОН України від 25.04.2013 №466, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 квітня 2013 р.за № 703/23235.  

Інтернет-навчання як основа безперервної освіти націлене на оволодіння школярами навичок самостійної освітньої роботи, на формування в учнів ключових компетентностей.

Специфіка Інтернет-навчання, що базується на телекомунікаційних технологіях, Інтернет-ресурсах і послугах, впливає на способи відбору і структуризації змісту, способи реалізації тих чи інших методів і організаційних форм навчання, що суттєво впливає на функціонування всієї системи. Учень відбирає й оброблює інформацію, висуває гіпотези, приймає рішення, спираючись на власні роздуми, власне бачення проблеми. У центрі пізнання знаходиться проблема, яка вимагає роботи думки для її розв’язання. Роль мережевого викладача полягає в тому, щоб допомогти учням, стимулювати їх до самостійних роздумів, відкриттів, новим поглядам на досліджуване явище, предмет. Водночас учитель і учень залишаються учасниками цього процесу в активному діалозі

Важлива роль в організації класної роботи в дистанційному режимі належить класним керівникам, які мають організувати освітнє середовище засобами онлай-платформ та сервісів: класи, блоги, сайти,  онлайн-дошки чи використати інші ресурси, платформи, де розмістити календар подій, створений засобами хмарних сервісів, запросити до спільної роботи вчителів, які викладають у певному класі, а також надати посилання для використання учням та батькам.

Для забезпечення дистанційного навчання учнів рекомендуємо використовувати:

  • власні веб-ресурси (блог, соціальні мережі, електронну пошту, інструменти цифрового навчання https://miyklas.com.ua,   www.edmodo.com …..). При використанні вчительського блогу звернути увагу на формі розміщення інформації окремого уроку на блозі для зручності учню: урок оформити на окремому файлі (з текстами, гіперпосиланнями, зображеннями і т.інше) і цей файл прикріпити на сторінці блогу за назвою теми уроку і класу (для зворотного зв’язку використати функцію “коментарі”);
  •  Google-сервіси (Classroom) або веб-ресурс закладу освіти;
  • для надання індивідуальних консультацій використати ресурси відеозв’язку, чату.

 

Інструменти спілкування у дистанційному навчанні

Електронна пошта – це стандартний сервіс Інтернету, що забезпечує передавання повідомлень, як у формі звичайних текстів, які в інших формах (програмах, графіці, звуках, відео) у відкритому чи зашифрованому вигляді. У системі освіти електронна пошта використовується для організації спілкування викладача й учня, а також учнів між собою.

Форум – найпоширеніша форма спілкування викладача й учнів у дистанційному навчанні. Кожний форум присвячений будь-якій проблемі або темі. Модератор форуму (мережевий викладач) реалізує дискусію чи обговорення, стимулюючи питаннями, повідомленнями, новою цікавою інформацією. Програмне забезпечення форумів дозволяє приєднати різні файли певного розміру. Кілька форумів можна об’єднати в один великий. Наприклад, під час роботи малої групи учнів над проектом, створюються форуми для кожної окремої групи з метою спілкування під час проведення дослідження над вирішенням поставленого для даної групи завдання, потім – обговорення загальної проблеми проекту усіма учасниками навчального процесу (веб-конференція).

Чат – спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативного спілкування людей через Інтернет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіовідеочат. Найбільш поширений текстовий чат. Голосовий чат дозволяє спілкуватися за допомогою голосу, що під час вивчення іноземної мови у дистанційній формі є важливим моментом. В освітніх цілях за необхідності можна організувати спілкування в чатах з носіями мови. Це реальна можливість мовної практики, яка проводиться у рамках запропонованої для дискусії проблеми, сумісної проектної діяльності, обміну інформацією.

Відеоконференція – це конференція реального часу в on-line режимі. Вона проводиться у визначений день і в призначений час. Для якісного проведення відеоконференції, як і телеконференції, необхідна її чітка підготовка: створення програм (цим займається мережевий викладач), своєчасна інформація на сайті і розсилка за списком (виконує педагог-куратор). Відеоконференція – один із сучасних способів зв’язку, що дозволяє проводити заняття у «віддалених класах», коли учні і викладач знаходяться на відстані. Отже, обговорення й прийняття рішень, дискусії, захист проектів відбуваються у режимі реального часу. Викладач і учні можуть бачити один одного, викладач має можливість супроводжувати лекцію наочним матеріалом.

Блог. Це форма спілкування, яка нагадує форум, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей. В Інтернет-курсі з мови технології блогу можна використовувати під час навчання у колективі. Наприклад, автор (один учень чи їх група) виконав певне завдання (твір, есе), яке розміщується на сайті свого мережевого щоденника (блогу), потім автор блогу дає можливість іншим учням прочитати і прокоментувати розміщений матеріал. У учнів з’являється можливість обговорення й оцінки якості публікації і коментарів іноземною мовою, що сприяє розвитку мовленнєвих навичок.

Середовище Classroom дозволяє організувати онлайн навчання, використовуючи відео, текстову та графічну інформацію, різні додатки Google. Вчитель має можливість контролювати, систематизувати, оцінювати діяльність, переглядати результати виконання вправ, застосовувати різні форми оцінювання.

Соціальні мережі та Viber дозволяють створювати закриті групи, чати, обговорення тем, завдань, проблем, інформації.

 

Пропонуємо перелік ресурсів для створення навчальних матеріалів. Групування таких ресурсів є умовним, адже деякі з них багатофункціональні, крім того, аналогів таких ресурсів у мережі Інтернет є достатня кількість, тому наводимо лише деякі з них:

Створення відеоматеріалів:

  • одним із зручних сервісів для створення відео є додаток You Tube. Створивши власний канал, можна здійснювати запис відео, організовувати пряму трансляцію уроку з комп’ютера, ноутбука чи мобільного телефона. Усі записи автоматично розміщуються на YouTube каналі, вчитель може самостійно встановлювати рівень доступу до них - залишити відео приватним, надати доступ для всіх чи певним особам за акаунтами Google. Відео, як створити канал та розміщувати відеоматеріали, - за посиланням https://youtu.be/l7ycZe3rgck;

Ресурси для створення інтерактивних вправ та робочих аркушів:

  • https://learningapps.org/  - онлайновий сервіс, який є конструктором для розробки інтерактивних вправ із різних предметних галузей. Також є можливість створення класів та реєстрації учнів за їхніми обліковими записами  для ведення класного журналу з результатами виконання вправ;
  • https://app.wizer.me/ (https://www.liveworksheets.com/ та ін.) - конструктор робочих аркушів із завданнями з можливістю оцінювання, які можуть готувати вчителі для своїх учнів. Їх можна використовувати на уроках, під час проведення позакласних заходів, виконання домашнього завдання, організації “перевернутого навчання”. Сервіс працює на різних пристроях. До аркушів можна додавати мультимедійні матеріали (відео, аудіо, зображення), а також вбудовувати завдання та матеріали з інших ресурсів. Їх також можна копіювати, щоб швидко змінювати складність, використовуючи диференційований підхід до учнів із різним рівнем успішності. Відео щодо роботи на ресурсах - за посиланням https://youtu.be/Y0Pnn7GV7G8 .

   

Ресурси для оцінювання:

  • Google Форми - додатки Google для анкетування, опитування, тестування, а також миттєвого оцінювання з можливістю встановлення балів за вірні відповіді. Результати можна зберігати та опрацьовувати в таблиці Google;
  • https://www.classtime.com/uk/ - платформа для миттєвої візуалізацієї рівня розуміння та прогресу усього класу в живому часі (безкоштовний доступ до функцій Classtime Преміум для вчителів індивідуально та цілих шкіл у період закриття школи через коронавірус / COVID-19);
  • https://onlinetestpad.com/ua - безкоштовний конструктор, який надає користувачеві сервіси для створення, публікації та проходження онлайн тестів, опитувань, кросвордів, логічних ігор, а також додаткові сервіси для зручності організації роботи з учнями. Відео щодо роботи на ресурсі - за посиланням https://youtu.be/fUrWqF-nL8A .

Ресурси для створення інтерактивних презентацій та формувального оцінювання:

https://nearpod.com/ (https://h5p.org/, https://www.zeetings.com/, https://go.playposit.com/, https://goformative.com/https://www.mentimeter.com/  та ін.) - онлайн-платформи для створення інтерактивних презентацій. Вчитель може керувати демонстрацією презентації на ґаджетах учнів під час уроку, також учень може надіслати учневі презентацію для роботи в автономному режимі. Інтерактивні завдання, вбудовані у презентацію, надають можливість вчителю відслідковувати засвоєння матеріалу в реальному часі. Платформа має також свій інтерактивний плакат для колаборації. Відео щодо роботи на ресурсі - за посиланням https://youtu.be/sXxwVjaulTU

Ресурси для організації співпраці учасників освітнього процесу:

  • інтерактивні плакати, до прикладу, linoit.com - онлайн-ресурс, який надає зареєстрованим користувачам можливість створювати "полотна" (віртуальні дошки) та розміщувати на них наклейки (стікери, наліпки), які можуть містити текст, зображення, гіперпосилання, відеоматеріали. Як зареєстровані, так і незареєстровані користувачі можуть розміщувати наклейки на полотні, а також переміщувати або видаляти їх у разі потреби. Автор полотна може обирати один із трьох рівнів доступу до нього: "Публічний" (загальнодоступний), "Друзі" (обмежено доступний) та "Приватний" (недоступний, за винятком його автора). Згенероване посилання для спільного доступу автор полотна може розміщувати на сайтах, блогах, у соцмережах та інших Інтернет-ресурсах;
  • ментальні карти, до прикладу, coggle.it (ма?па думо?к або ма?па па?м'яті, ро?зуму, асоціати?вна ка?рта, діаграма зв’язків (англ. Mind map) — діаграма на якій відображають слова, ідеї, завдання, або інші елементи, розташовані радіально навколо основного слова або ідеї. В освітньому процесі можна використовувати для підготовки уроку, проведення мозкового штурму та інших видів співпраці з учнями. Відео по роботі з ресурсами - за посиланням https://youtu.be/cumdNsquMoQ
  • документи хмарних сервісів (текстові, таблиці, презентації та ін.). Учнів можна запрошувати до спільної роботи над документами, надаючи доступ до них для редагування та ін.


Перелік освітніх джерел та онлайн платформ на допомогу педагогам в організації дистанційного навчання

Студія онлайн-освіти Educational Era https://www.ed-era.com/

iLearn (https://ilearn.org.ua/) – цікаве, безкоштовне і доступне 24/7 навчання:  онлайн курси з основних предметів ЗНО, вебінари з найкращими репетиторами Києва, тести, подкасти, матеріали для самопідготовки .

Prometheus https://prometheus.org.ua/ Онлайн курси України і світу із різних предметів та різноманітних напрямків для вчителів та учнів

Каталог електронних освітніх ресурсів Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка http://urok.ippo.kubg.edu.ua/

Інтерактивні підручники Edera (математика, біологія, укр. мова, історія України, фізика, географія, біологія)  https://www.ed-era.com/books/

Мультимедійні підручники КМ Медіа (з відео і можливістю читати на телефонах) http://kmmedia.com.ua/books/

Українська програма – каталог е-підручників, відео, аудіокниг для школи http://ukrprog.com/

Розумники – придбання (диски та скачування з сайту) ліцензійних МОН е-підручників (педагогічні програмні засоби, тести, лабораторні практикуми та інше) http://rozumniki.net/

Нова школа-навчальні диски для школярів (каталог ресурсів  всіх предметів) http://novashkola.com.ua/

Електронні версії підручників https://e-pidruchnyky.net/

Мій клас. Електронна освітня  платформа «Мій Клас» пропонує широкий спектр матеріалів - завдання, теорія та тести у шкільних предметах. Кожне завдання має кроки розв'язання, таким чином  учень може самостійно вивчати предмет і вчитися на своїх помилках.

https://miyklas.com.ua/p?fbclid=IwAR2soysKoDUosGD-PnD5ynacmrLp5vRIeOIETZGZGvOIOAf9baE1BY20oGE

 

Джерельною базою навчального матеріалу, який мають опанувати учні, можуть бути підручники, робочі зошити (якщо вони використовуються вчителем), власноруч розроблені матеріали та матеріали інших авторів, які можна підібрати на  освітніх сайтах.

Скановані підручники та відеоуроки

 

Додатково

Загальні ресурси підготовки учнів

Тестування

 

 

17 березня 2020 року  о 18:30 стартувала  трансляція курсів з підготовки до ЗНО під час карантину на ТК «РАДА» та YouTube-каналі МОН, розпочали з лекцій з української мови та літератури, біології, математики та історії України.

Ті, хто мають якісний інтернет, зможуть ознайомитися з уроками під час трансляцій та швидко вибрати для проходження найкращий для себе курс. Ті, хто не мають якісного підключення, зможуть дивитися уроки на ТК «Рада».

Трансляція  відбуватиметься за таким графіком:

  • Середа: 8:00 - 9:00 та 18:30 - 21:00
  • Четвер: 8:00 - 9:00 та 18:30 - 21:00
  • П’ятниця: 8:00 - 9:00 та 18:30 - 21:00
  • Субота та неділя: 10:00 - 20:00 (6,5 годин із перервами)

Офіційний канал МОН, де відбуватиметься трансляція, тут.

Повні курси підготовки до ЗНО з тестами, завданнями та конспектами занять можна знайти на платформах онлайн-студій:

  • EdEra: ed-era.com
  • ILearn (Освіторія): ilearn.org.ua
  • Prometheus: prometheus.org.ua
  • BeSmart: besmart.study

 

 

Рекомендуємо також вчителям слідкувати за вебінарами та відеоуроками на сайтах видавництв навчальної літератури та інших освітніх платформ, які також оновлюватимуть навчальний контент для забезпечення освітнього процесу  в умовах карантину

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь